Hírek

Tényleg nem szeretik a munkavállalók a HR-t?

A HR osztályok a munkavállalói élmény fokozására és a belső kommunikáció tökéletesítésére hivatottak. A legújabb HR riport azonban sokkal inkább a munkavállalók félelmeiről és aggályairól árulkodik. Mi a probléma, és van-e visszaút

Az EmployeeChannel, az okostelefon app gyártó cég legfrisseb kutatásában Amerika szerte, három munkavállalói körben vizsgálódott. Legfőképp arra voltak kíváncsiak, hogy a megkérdezett irodai munkások, kétkezi munkások és távmunkában dolgozók, hogy viszonyulnak a saját HR osztályukhoz, és az eredmények nem is lehettek volna váratlanabbak. A „mit várunk el munkavállalóként a HR osztályunktól” névre hallgató riport az alábbi problémákra mutatott rá.

 

Mindhárom szegmens munkavállalói elégedetlenek

A kutatás 2017 első negyedévében zajlott le, és több mint 1200 munkavállaló vett részt benne az Egyesült Államokból. A kérdőívre válaszolók között volt kisvállalati (kevesebb mint 50 fős cégek) nagyvállalati (20.000+ fős cég) alkalmazott is. A kutatók figyeltek az iskolai végzettségi szintek megfelelő képviseletére is.

A reprezentatív és széles körű kutatásból L. Adams, az EmployeeChannel CEO-ja szerint „kiderült, hogy függetlenül a munkájuk típusától, minden ember ugyanolyan, ha a kommunikációról van szó, és mindannyian ugyanazt várják el a HR osztályuktól: egyenes és magas szintű kommunikációt! Nemcsak megbecsülnék azt, de tanulni is tudnának belőle”.

 

Csupán 16% elkötelezett

A megkérdezett munkavállalók csupán 16%-a érzi a kötődést és a kapcsolatot a saját HR osztályával szemben. Mivel mindhárom szegmens különbözik, így a kutatást végző cég különböző válaszokra és bonyolultabb összképre számított. Az eredmény azonban ennél sokkal egyértelműbb lett, az elkötelezettség hiánya minden munkavállalói csoportban magasabb, mint valaha! A válaszadók csaknem fele szerint egyáltalán nem, vagy csak ritkán tájékoztatják őket a legfrissebb céges fejleményekről. Nem érzik az osztályuk működésének hatásait, míg 75%-uk szerint „szinte soha” vagy csak „nagyon ritkán” kommunikál velük a HR.

 

Szükségük van a pozitív megerősítésre

A kutatásból az is kiderült, hogy a munkavállalói csoportoknak mind szükségük van a nyílt kommunikációra és a pozitív megerősítésre is, sokkal gyakrabban hallanának a céget érintő fejleményekről. A HR-nek sokkal több időt kell fordítania a munkavállalókra, követnie kell a legújabb trendeket, és le kell cserélnie a régi praktikákat és technikákat. A munkaerőpiac átalakult, a munkavállalók már sokkal több figyelmet igényelnek. Nem elég csupán egy heti hírlevél vagy egy havi meeting, napi szinten kell kommunikálniuk a cég dolgozóival és folyamatosan fent kell tartani a csapat lelkesedését!